tisdag 2 mars 2010

Lite smått & gott

Det har blivit långt mellan inläggen sista tiden så här kommer en liten uppdatering.
Just nu är vi inne i en riktig sjukdomssväng, lilla S började med en förfärlig hosta i lördags som följde med hög feber dagen efter. I söndags kväll bar det av till barnakuten en sväng för jag kände mig orolig för att det kanske kunde vara en lunginflammation. Virus blev till slut diagnosen så det är bara vänta ut.. Hon är fortfarande riktigt hängig och vill absolut inte äta, så här såg hon ut vid middagen idag..

Nu ikväll fick även V feber och ont i halsen, det verkar helt enkelt inte bli något jobb den här veckan..

Vardagsrummet börjar så smått ta form, som alltid när man gör någon förändring föder det fler ideer och ett visst köpsug... Vi har i alla fall hittat en möblering som vi gillar och köpt ny förvaring (IKEAS bestå skåp)och beställt en kartell lampa (kunde inte låta bli när den var på Rea) Det som saknas är lite nya textiler, kuddar och ev gardiner. Väggarna är fortfarande helt tomma men det får ta sin lilla tid, lite kort kommer när resultatet är helt klart.

På pysselfronten har det inte hänt så mycket, jag har börjat göra en lampa men vi får se hur resultatet blir.. Förra veckan var det i alla fall träff med pysseltjejerna, alltid lika trevligt och en höjdpunkt för mig. Jag och M virkade lite, H sydda och I fixade med fotoalbum. Så här flitiga är vi när vi ses:

1 kommentar: