måndag 19 december 2011

{kreativitet}

December är ofta ett eldorado av kreativitet!!! Så även till viss del detta år, jag hade bestämt mig för att strunta i att göra egna julkort i år men plötsligt infann sig lite inspiration och jag slängde ihop korten endast av material som jag hade hemma!! Det känns faktiskt extra bra att kunna använda av de mängder av grejer som husets pysselrum innehar och inta alltid köpa mer och nytt!

Förra veckan var det pyssel med tjejerna men jag kunde tyvärr inte åka, men för att mentalt närvara provade jag på att göra en stjärna av papper. V har nämligen sett beskrivningen på baksidan av mjölkpaketen och vill gärna prova men jag kände att jag var tvungen att prov göra en innan. Det ser bra mycket svårare ut än vad det var (när man kom på hur man gör..) Vi har dock ännu inte hunnit få till att göra någon ännu jag och V men jullovet är ju långt!!


I lördags passade hela familjen på att baka massa julgodis, saffransskorpor, winernougat, kola och choklad doppade mandelmasskulor. Barnen var jätte duktiga och tyckte det var roligt!!

Idag har vi såklart passat på att vara ute i snön, som vi har längtat!! Men vi gjorde också klart våra snögubbetavlor när vi ändå var lediga!! Nu är det verkligen nerräkning till jullovet som börjar på onsdag eftermiddag, nästan 3 veckor som vi inte har planerat alls!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar