söndag 3 juni 2012

Pärlor, pärlor, pärlor

I fredags var jag och barnen hemma ensamma på kvällen då maken hade sommarfest med sitt jobb och då passade vi på att prova lite nytt pyssel!
Jag har fått denna idé från någon av alla bloggar jag följer men jag kan för mitt liv inte hitta vilken det var (så därför länkas ni tyvärr inte vidare..)
Det hela går i alla fall ut på att man "smälter" vanliga indianpärlor i ugnen så det blir platta och sen är det fritt fram att tillverka armband, halsband eller vad man vill!!
Det var super enkelt och verkligen effektfullt, dessutom tyckte barnen det var spännande att titta när de smälte i ugnen!


Är ni sugna på att prova gör så här:

- Ställ upp indianpärlor på en bakplåtspappers klädd plåt
- "grädda" dem ca 3-4 minuter i ugnen på 200 grader

Färdigt!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar