måndag 16 november 2009

Vimplar & elefant!!

Renoveringen har tagit fart och jag har fått en syhörna!! Taket är färdig målat, portalen är halvriven... men förhoppnigsvis snart helt riven. En ny TV är inhandlad och ett skrivbord med data och syplats är ordnad! Det är lite kvar att ordna men helt klart är vi en bit på väg!

Förra veckan rensade vi lite i S rum och då insåg jag att det är riktigt tomt på hennes väggar, passade därför på att sy några vimplar och hängde upp på ena väggen, ovanför hennes säng. Jag har också beställt en väggtext till henne, men den har inte kommit ännu.


För att inviga den nya syplatsen provade jag igår att sy en elefant, mönstret hittade jag här: http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=4281
Tyget hittade jag på en loppis i sommras och är en gammal gardinlängd som antagligen hängt i någon tants fönster!!
Jag blirt fortfarande lika glatt överraskad när jag lyckas få till mina projekt!!







1 kommentar:

  1. Vad duktig du är på att sy! Får man se biler på nya rummet? Blir lite avis på att du får en egen syhörna.....men det är du värd! Kram

    SvaraRadera